יום שישי, 15 בנובמבר 2013

המרד הגדול - סדנה להתמודדות עם חורבן / אובדן חלק א

בשיעורים האחרונים עסקנו במרד הגדול

תחילה התלמידים קראו, אספו ומיזגו מידע ותמצתו אותו בנושא המרד הגדול - הגורמים, ומהלך המרד. לאחר מכן כתבתי על הלוח - יהודה ורפובליקת קונץ' - וביקשתי שיוציאו סמארטפונים ויחפשו מידע על הרפובליקה הזו וניהלנו דיון על הדמיון ועל השוני בשני המקרים ומדוע נהגו המורדים בכל אחד מהמקרים כפי שנהגו.

לאחר מכן צפינו בסרט "המרד הגדול" הפרק השלישי מסידרת המופת The Rise and Fall of the Roman Empire. 



בכיתה דיברנו על נקודות מבט להיסטוריה - זו של חז"ל וההיסטוריוגרפיה היהודית וזו של יוסף בן מתתיהו. כיצד - בכל אחד מהמקרים - מוצגים אספסיאנוס ובנו טיטוס? מי אמר לאספסיאנוס שיהיה קיסר? מדוע חרב בית המקדש? דיברנו על מוצאם של אספסיאנוס וטיטוס ממעמד הפלבאים ומכאן שמם ושמו של יוספוס כעבד. 

דיברנו על שנאת חינם, על קמצא ובר קמצא, על רבן יוחנן בן זכאי, יוחנן מגוש חלב ודוד בן גוריון. 

כאשר הגענו לתוצאות המרד וסיכמנו אותן בכיתה התחלתי איתם סדנת התמודדות עם חורבן. ואלה המשימות שלהם כפי שאמרתי (לא כתבתי) אותן בכיתה:

1. כתבו במחברת את שלושת הדברים המרכזיים ביותר בחייכם כיום
2. העבירו עליהם קו ומחקו אותם
3. תארו לעצמכם שהם לא קיימים יותר
4. מה הרגש שהתעורר בכם כאשר מחקתם את הדברים

ש.ב. כתבו מה תעשו ביום למחרת להעלמות/חורבן הדברים המרכזיים בחייכם? כיצד תתדמודדו עם האובדן?

שבת שלום