יום שני, 18 בנובמבר 2013

סדנת התמודדות עם אובדן/חורבן בית המקדש חלק ב'

לאחר שנתתי את שיעורי הבית, חזרו היום התלמידים עם תשובות לגבי רגשות ודרכי התמודדות. מכיוון שאין זו הפעם הראשונה שאני עושה סדנה זו העליתי את הדברים על מצגת: הרגשות, דרכי ההתמודדות (הפתרונות) וכיצד חכמי יבנה התמודדו עם החורבן. והנה היא לפניכם:


וזו הדרך בה התמודדו חכמי יבנה עם החורבן...


לאחר ההסבר ותמלול הטבלה, הצבתי בפניהם אתגר, דבר שלמדתי השבוע מעמיתים למקצוע שנקרא: שאלה הפוכה. כותבים את התשובה ומבקשים מהתלמידים לשבור את הראש ולנסח את השאלה, לדוגמה:

"ניהל את נשיאות הסנהדרין ביד רמה: השתדל שכל העם יקבל את מרותם ויתנהג לפי ההוראות שיקבל מהם. הוא נידה את רבי אליעזר, שיצא נגד דעת רוב החכמים בהלכה, וגם כפה על רבי יהושע להיות כפוף לסמכותו בעניין קביעת זמנו של יום כיפור.
התנהגותו עוררה התנגדות בין החכמים, והם הורידוהו עד שהתפייס עם רבי יהושע.
היה מעורב מאוד בחיי המעשה של העם: תיקן תקנות חשובות בהלכה, כגון: קביעת סדר תפילת "שמונה עשרה", תיקון אמירת "הגדה של פסח" במקום הקרבת קרבן פסח, שבטלה עם חורבן הבית, התקנת סדרי הלוויית המת, ועוד.

מתוקף תפקידו היה מקורב למלכות הרומאית ובעל השפעה עליה. נסע לרומא, כדי להיפגש שם עם המנהיגים של העם ששלט בארץ ישראל. ונפגש שם גם עם פילוסופים והתווכח אתם על אמונת ישראל."

יודעים מה השאלה? כתבו אותה בתגובות...