לאחר ההסבר ותמלול הטבלה, הצבתי בפניהם אתגר, דבר שלמדתי השבוע מעמיתים למקצוע שנקרא: שאלה הפוכה. כותבים את התשובה ומבקשים מהתלמידים לשבור את הראש ולנסח את השאלה, לדוגמה:
"ניהל
את נשיאות הסנהדרין ביד רמה: השתדל שכל העם יקבל את מרותם ויתנהג לפי ההוראות
שיקבל מהם. הוא נידה את רבי אליעזר, שיצא נגד דעת רוב החכמים בהלכה, וגם כפה על
רבי יהושע להיות כפוף לסמכותו בעניין קביעת זמנו של יום כיפור.
התנהגותו
עוררה התנגדות בין החכמים, והם הורידוהו עד שהתפייס עם רבי יהושע.
היה
מעורב מאוד בחיי המעשה של העם: תיקן תקנות חשובות בהלכה, כגון: קביעת סדר תפילת
"שמונה עשרה", תיקון אמירת "הגדה של פסח" במקום הקרבת קרבן
פסח, שבטלה עם חורבן הבית, התקנת סדרי הלוויית המת, ועוד.
מתוקף תפקידו היה מקורב למלכות הרומאית ובעל השפעה עליה. נסע לרומא, כדי להיפגש שם
עם המנהיגים של העם ששלט בארץ ישראל. ונפגש שם גם עם פילוסופים והתווכח אתם על
אמונת ישראל."
יודעים מה השאלה? כתבו אותה בתגובות...
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה