יום חמישי, 11 ביולי 2013

תחילת הדרך... חזון, ביבליוגרפיה, סילבוס וציפיות.

היום זה היום האחרון להשתלמות אנשי מטה תכנית התקשוב הלאומית. בהשתלמות זו למדתי המון, אך הפעם היה באמת מעניין! (כמו תמיד). למדתי על למידה מבוססת מקום, למדתי על מישחוק, למדתי על רשתות חברתיות, למדתי על חלונות 8 ולמדתי על חלומות.

ההרצאות היו מעניינות. אולם, ההרצאה שהשאירה עלי את הרושם הרב ביותר היתה הרצאתם של יעקב הכט וציקו על ערי חינוך וחינוך אחר. הם הציגו את 'רצים לבגרות' ותיאורית הצבעים במערכת היררכית. וגרמו לי להתחיל לגלגל את הרעיון של כיתה הפוכה להוראת היסטוריה בשנה הבאה.

כמה אמירות שלי, כן כן שלי ולמה אני שואף לשינוי:
  • הם מבזבזים את הזמן שלהם בשטויות
  • הם מדברים 'פייסבוקית' או 'טוקבקית'
  • כושר הביטוי שלהם הוא דל! אוי כמה הוא דל!
  • הם לא מבינים את השאלה ועונים בתבניות. 
  • אין להם פאתוס בתשובה וזה קצר, דל, רדוד ומשעמעם - בעיקר להם!!!

החזון
התלמידים כבר שם, הם ברשת, הם בפייסבוק. זה מה שהם מבינים ומתקשרים, אז אני (חשבו על זה קודם לפני, זה לא משנה...) החלטתי לנצל את המדיה הזו כדי להביא אותם לקריאה, הבנה, כתיבה ויצירה. אז פתחתי שתי קבוצות בפייסבוק לתקשורת עם התלמידים, הרי הם כבר שם, וקישרתי בשבילם את החומרים הרלוונטיים. אני כותב את היעדים, המטרות והדרכים למדידת הצלחות שלהם.

חזון - כל התלמידים יקבלו ציון מעל 85 משולב בבגרות!

למעלה מ50% מהשיעורים יהיו במודל הכיתה ההפוכה, התלמידים ילמדו באמצעות מאגרי המידע השונים בכיתה הם יעלו שאלות ודילמות לדיון.

התלמידים ייבדקו על ידיעותיהם באמצעים שונים: מבחנים, בחנים, והערכה חלופית אחת לחודש לפחות.

בסוף שנת הלימודים כל התלמידים שאני מלמד ייגשו לבגרות! (כיום לפחות שניים לומדים בקורסי הקיץ)

ביבליוגרפיה

בהצלחה לכולנו...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה