יום חמישי, 26 בדצמבר 2013

עבר חודש ? לא שמתי לב בגלל כל השלג....

מאז הפעם האחרונה שכתבתי עבר חודש, כל כך הרבה דברים יכולים לקרות בחודש.... מעגלים שלמים נפתחים ונסגרים.

יש לי שאיפה לכתוב שני פוסטים הערב, נראה אם אצליח.

כיתה י"א
מאז הפעם האחרונה שדיווחתי היתה הפסקה מאוד ארוכה במפגשים הכיתתיים: תחילה מסע ישראלי, לאחר מכן חופשת חנוכה ולאחריה חופשת שלג. בשבוע שעבר הם נבחנו מבחן מחצית [פיהוק גדול] על כל החומר מתחילת השנה:
א. האידיאולוגיה הנאצית
ב. הגורמים והנסיבות לעליית הנאצים לשלטון 
ג. מדיניות תוקפנית של גרמניה מול מדיניות פייסנית של העולם
ד. דרכי ביסוס המשטר הנאצי בגרמניה. 
ה. מדיניותה של גרמניה הנאצית בייחס ליהודי גרמניה בין השנים 1933-1938.
ו. 'הסדר החדש' באירופה: הבהרת המושג והצעדים השונים שנקטו הנאצים כדי לקדם את הגשמתו. 
ז. המדיניות כלפי היהודים בפולין עד ריכוזם בגטאות.

על מנת שיוכלו ללמוד היטב העליתי סיכומים בנושאים שונים לקבוצת הפייסבוק

מצגת המראה את מהלכי המלחמה יום אחר יום

סרטון תעמולה של דונלד דאק בליווי טופס Google

לימדתי בכיתה - וגם תרגלנו - מהי שאלת דעה/עמדה והעלתי מספר שאלות לקבוצה:
- לאחר הסכם מינכן, ירד ראש ממשלת בריטניה מהמטוס באנגליה ואמר "הבאתי כאן שלום לדורות" הבע דעתך על משפט זה
- הבא חוק אחד נגד היהודים המסמל לדעתך את השיא במדיניות הנאצית האנטישמית
- הבא את ההסכם החשוב ביותר לדעתך במדיניות התוקפנית של גרמניה
- מדוע לדעתך העולם 'שתק' מול מדיניות הנאצים כלפי היהודים

יצרתי מאגר של בחינות בגרות משנים קודמות כדי שיוכלו לתרגל בחינות [פיהוק גדול] וכתבתי כי כל מי שיענה בקבוצה יקבל LIKE לתשובה נכונה

ביום ראשון 22.12.13 הם נבחנו בבחינת המחצית [פיהוק גדול] לפני כעשר דקות סיימתי לבדוק את הבחינות ולהלן מספר נתונים: מתוך 32 תלמידים, ניגשו 27 (מותר למי שרוצה לגשת למועד ב אם לא ניגש למועד א) מתוך 27 מבחנים 3 קיבלו מתחת ל55, ארבעה קיבלו 100, ועוד חמישה קיבלו מעל 96. הממוצע הכיתתי עומד על 83 (ממוצע ארצי עמד סביב 68)

ביום שני התלמידים קיבלו עבודה להגשה (לא קבוצתית) עד 7.1.14 וברגע שאקבל את העבודות, אשתף כאן.

קראו בספר את העמודים הרלוונטיים ובדף הפייסבוק "עושים היסטוריה - מלחמת העולם השנייה והשואה" את המאמר הבא:http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2194680 
וגם את המאמר הזה:
http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2200654#.UryUOlsjmjE.facebook

1. בחרו אחת מהדמויות הבאות: 
א. יושב ראש יהודי של יודנראט באחד הגטאות
ב. מורד יהודי באחד הגטאות
ג. לוחם יהודי באחד מצבאות בעלות הברית

כתבו שלושה מכתבים/עמודי יומן המתארים היכן הם נמצאים, את התקופה, מה הם רואים, שומעים, מרגישים. למה הם עושים את מה שהם עושים? מהן הדילמות וההתלבטויות שלהם בזמן שהם ממלאים את התפקיד שלהם? מה הסיכונים שהם לוקחים?

יש להגיש כקובץ דיגיטלי – בלוג, מסמך שיתופי עם הרשאה לתגובות או מסמך WORD דרך המייל. ההגשה עד 7.1.14

מאחל לכם ברכות לשנה החדשה